Moikka!
Noniin se on sitten toukokuu lähtenyt käyntiin. Menossa on viimeinen viikonloppu täällä Brisbanessa ja onneksi enää viisi päivää töitä jäljellä, jonka jälkeen matka jatkuu. Enää alle kolme viikkoa ja olen jo takaisin Suomessa. :D Fiilikset alkavat olla todella korkealla.
Tänään olimme siis käymässä North Stradbroke Islandilla. Matkasimme ensiksi aamulla reilun puolen tunnin automatkan päähän Clevelandiin, josta lähtee siis autolautta saarelle. Lauttamatka kestää noin 45 minuuttia. Saarella kävimme eka kiertämässä lyhyen lookout-kävelyreitin ja sitten siirryimme beachille. Siinä menikin sit muutama tunti makoillessa. Sen jälkeen kävimme syömässä ja ravintolan (ilmeisesti) omistaja kertoi meille paikan missä pääsee katsomaan delfiinejä ihan luonnossa. Näimmekin muutaman delfiinin ihan vierestä. :) Tämän jälkeen palasimmekin auringonlaskun saattelemana takaisin mantereella. Sää oli koko reissun kohtalainen. Plus 30 astetta lämpöä ja pilvetön taivas. Kuvat kertokoot enemmän:
lauantai 4. toukokuuta 2013
perjantai 19. huhtikuuta 2013
Pakollinen päivitys
Heips!
Viime viikot täällä Brisbanessa ovat olleet sellaista peruselämää (mitä se on?) sisältäen töissäkäyntiä ja vapaa-aikaa. Mitään ihmeellistä kerrottavaa ei siis ole, mutta elämä on silti aika leppoista. Tällä hetkellä päällimmäisenä mielessä siintää töiden loppuminen, mikä tarkoittaa siis loman alkamista. :) Töitä on siis vielä 14 päivää jäljellä ja tasan kolmen viikon päästä lauantaina lennänkin sitten jo kohti Cairnsia. Voin vaan kuvitella sitä fiilistä, kun työt loppuu.
Täälläkään ei ole ikuinen kesä. Tai riippuu mihin sitä vertaa. Tämä viikko on ollut tosi aurinkoinen ja lämmin (25-30 astetta päivällä), mutta yöt alkavat olla vähän kylmempiä ja se heti tuntuu täällä, kun näitä taloja täällä ei ole eristetty oikeen millään. Aamulla töihin herätessä ei ole kovinkaan hieno fiilis, kun nouset sängystä ja huoneessa on vain 15 astetta lämmintä.
Suomessa kait satelee ja tulvii? Täällä tällaista:
Viime viikot täällä Brisbanessa ovat olleet sellaista peruselämää (mitä se on?) sisältäen töissäkäyntiä ja vapaa-aikaa. Mitään ihmeellistä kerrottavaa ei siis ole, mutta elämä on silti aika leppoista. Tällä hetkellä päällimmäisenä mielessä siintää töiden loppuminen, mikä tarkoittaa siis loman alkamista. :) Töitä on siis vielä 14 päivää jäljellä ja tasan kolmen viikon päästä lauantaina lennänkin sitten jo kohti Cairnsia. Voin vaan kuvitella sitä fiilistä, kun työt loppuu.
Täälläkään ei ole ikuinen kesä. Tai riippuu mihin sitä vertaa. Tämä viikko on ollut tosi aurinkoinen ja lämmin (25-30 astetta päivällä), mutta yöt alkavat olla vähän kylmempiä ja se heti tuntuu täällä, kun näitä taloja täällä ei ole eristetty oikeen millään. Aamulla töihin herätessä ei ole kovinkaan hieno fiilis, kun nouset sängystä ja huoneessa on vain 15 astetta lämmintä.
Suomessa kait satelee ja tulvii? Täällä tällaista:
maanantai 1. huhtikuuta 2013
April-lia
Niin se vain viimeinen täysi kuukausi reissussa lähti käyntiin. Luvassa ei ole aprillipilaa vaikka otsikossa niin lukeeki. :) Suomessa siirrettiin kelloja nyt viikonloppuna, mutta täällä Queenslandissa niitä ei siirretä. New South Walesissa (missä siis Sydney on) kelloja siirretään viikon päästä päinvastaiseen suuntaan Suomeen verrattuna. Joissain territorioissa täällä kello on taas puol tuntia eri ajassa. Sekavaa eikö. :)
Huomenna koittaa taas työarki leppoisan pääsiäisloman jälkeen. Pääsiäinen meni kyllä totaalisesti akkuja lataillessa. Perjantaina kävimme eka pelaamassa biljardia ja sitten menimme grillailemaan illaksi yhden kaverin omakotitalolle. Lauantaina kävimme pelaamassa beachvolleyta, uimassa ja lopuksi vielä syömässä ulkona. Ennen beachvolleyta kävin tsekkaamassa paikalliset leppoisat markkinat Davies Parkissa. Beachpelit oli mulle ekat koko reissun aikana. Ekan beachverkonkin näin reilu viikko sitten Byron Bayssa. Täällä ei kyllä ihmiset liiemmin pelaa beachia. Lauantaina, kun menimme pelaamaan niin kaikki kentät olivat tyhjillään vaikka keli oli ihan jees.
Sunnuntaina meinas olla vähän sateista, joten lähdin shoppailemaan tuonne Brisbanen lentokentän viereen DFO:hon (Direct Factory Outlets). DFO on kokonaan outlet-kaupoista koostuva iso kauppakeskus. Voi vaan kysyä miksei Suomessa ole tällaista? Aivan huikea mesta shoppailla. :)
Piti tähän loppuun inttityyliin laskea aamut. Työ tj on 29 aamua ja tj siihen, että paluulento Suomeen lähtee on 52 aamua. :D
Huomenna koittaa taas työarki leppoisan pääsiäisloman jälkeen. Pääsiäinen meni kyllä totaalisesti akkuja lataillessa. Perjantaina kävimme eka pelaamassa biljardia ja sitten menimme grillailemaan illaksi yhden kaverin omakotitalolle. Lauantaina kävimme pelaamassa beachvolleyta, uimassa ja lopuksi vielä syömässä ulkona. Ennen beachvolleyta kävin tsekkaamassa paikalliset leppoisat markkinat Davies Parkissa. Beachpelit oli mulle ekat koko reissun aikana. Ekan beachverkonkin näin reilu viikko sitten Byron Bayssa. Täällä ei kyllä ihmiset liiemmin pelaa beachia. Lauantaina, kun menimme pelaamaan niin kaikki kentät olivat tyhjillään vaikka keli oli ihan jees.
Sunnuntaina meinas olla vähän sateista, joten lähdin shoppailemaan tuonne Brisbanen lentokentän viereen DFO:hon (Direct Factory Outlets). DFO on kokonaan outlet-kaupoista koostuva iso kauppakeskus. Voi vaan kysyä miksei Suomessa ole tällaista? Aivan huikea mesta shoppailla. :)
Piti tähän loppuun inttityyliin laskea aamut. Työ tj on 29 aamua ja tj siihen, että paluulento Suomeen lähtee on 52 aamua. :D
sunnuntai 24. maaliskuuta 2013
Byron Bay
Taas viikko takana ja koko reissu on jo ylittänyt puolenvälin. Tämä viikko oli vähän erilainen kuin aiemmat. Töissä oli hiljaista ja mulle asti riitti duunia vain keskiviikoksi ja torstaiksi. Torstaina heti duunin jälkeen hyppäsin junaan ja menin Surfers Paradiseen, jossa hyppäsin parin kaverin Campervanin kyytiin. Ekan yön vietinkin Campervanin etupenkillä ja kuinka arvata saattaakin niin unet jäivät aika vähille. Perjantaina päivällä saimme lisävahvistuksen reissuun ja jatkoimme matkaamme Byron Bayhin.
Byron Bayssa oli loistavat kelit ja viikonloppu kuluikin nopeasti beach- ja camping-elämää viettäen. Kävin ekaa kertaa ikinä testaamassa surffaustakin ja ei voi muuta todeta kuin, että helppoa se ei ainakaan ole. :) Treeniä vaan niin ehkä se joskus lähtee sujumaan. Onnistuin ilmeisesti saamaan piston myös joltain meduusalta, kun sen verran poltti jäljet käsivarressa. Onneksi täkäläiset medusat ei ole niin vaarallisia kuin tuolla trooppisimmilla alueilla. Pienellä pahoinvoinnilla selvisin. Byron Bay paikkana on kyllä näkemisen arvoinen. Sieltä löytyy aitoa hippimeininkiä ja pienenä lisämausteena pääsee käymään Australian itäisimmässä kolkassa.
Pidennetty viikonloppu saikin ajatukset tosi hyvin irti arjesta. Huomenna aamulla on kuitenkin aika palata karuun arkeen, nimittäin pakkasvarastolle laatikoita paiskomaan. :)
Aivan maaginen kauppa ;)
Australian itäisin paikka
Byron Bayssa oli loistavat kelit ja viikonloppu kuluikin nopeasti beach- ja camping-elämää viettäen. Kävin ekaa kertaa ikinä testaamassa surffaustakin ja ei voi muuta todeta kuin, että helppoa se ei ainakaan ole. :) Treeniä vaan niin ehkä se joskus lähtee sujumaan. Onnistuin ilmeisesti saamaan piston myös joltain meduusalta, kun sen verran poltti jäljet käsivarressa. Onneksi täkäläiset medusat ei ole niin vaarallisia kuin tuolla trooppisimmilla alueilla. Pienellä pahoinvoinnilla selvisin. Byron Bay paikkana on kyllä näkemisen arvoinen. Sieltä löytyy aitoa hippimeininkiä ja pienenä lisämausteena pääsee käymään Australian itäisimmässä kolkassa.
Pidennetty viikonloppu saikin ajatukset tosi hyvin irti arjesta. Huomenna aamulla on kuitenkin aika palata karuun arkeen, nimittäin pakkasvarastolle laatikoita paiskomaan. :)
Aivan maaginen kauppa ;)
Australian itäisin paikka
tiistai 19. maaliskuuta 2013
Vapaapäiviä ja reissusuunnitelmia
Reilu kuukausi on nyt paiskittu täysillä duunia tuolla varastolla. Tämän viikon maanantain ja tiistain oli pomo merkannut vapaiksi, joten tällaisen kivan hengähdystauon saa tässä pitää. Kohta ajattelin lähteä säbää pelaamaan pitkästä aikaa. Ei ole hirveesti jaksanut käydä pelailemassa tuon duunin jälkeen enää, joten ajattelin nyt lähteä, kun on saanut kunnolla ladata akkuja. :) Reilun viikon päästä koittaa pääsiäinen täälläkin ja se tuo taas pari vapaapäivää mukanaan.
Suunnittelin (ja varasin lentoja) tuossa äskettäin myös loppureissulle eli toukokuulle ohjelmaa. Töiden loputtua täällä Brisbanessa lennän samantien tuonne pohjoiseen Cairnsiin. Siellä ois tarkoitus käydä ainakin snorklailemassa Suurilla Valliriutoilla. Cairnsista lennän Uuteen-Seelantiin Aucklandiin, josta vuokraan auton. Vuokra-autolla ois tarkoitus kierrellä noin viikon verran. Palautan auton Wellingtoniin, josta sitten lennän takas Australiaan Sydneyyn, jossa vietän reissun viimeiset päivät ennen paluuta Suomeen. :)
Suunnittelin (ja varasin lentoja) tuossa äskettäin myös loppureissulle eli toukokuulle ohjelmaa. Töiden loputtua täällä Brisbanessa lennän samantien tuonne pohjoiseen Cairnsiin. Siellä ois tarkoitus käydä ainakin snorklailemassa Suurilla Valliriutoilla. Cairnsista lennän Uuteen-Seelantiin Aucklandiin, josta vuokraan auton. Vuokra-autolla ois tarkoitus kierrellä noin viikon verran. Palautan auton Wellingtoniin, josta sitten lennän takas Australiaan Sydneyyn, jossa vietän reissun viimeiset päivät ennen paluuta Suomeen. :)
sunnuntai 10. maaliskuuta 2013
Noosa ja muuta
Moikka!
Tänä viikonloppuna pyrittiin saamaan ittemme liikenteeseen ja aika hyvin onnistuttiinkin. Lauantai oli aikalailla palauttelua työviikosta, mutta illasta kuitenkin käytiin Mount Coot-ha:lla kattelemassa Brisbanea yövalaistuksessa.
Tänään sunnuntaina pompattiin aamulla aikaisin ylös ja lähdettiin ajamaan kohti Noosaa. Noosaan on noin parin tunnin ajomatka Brisbanesta. Siellä on kiva beach, jossa saimme sitten päivän kulumaan. Aurinkokin osan aikaa paistoi niin päästiin vähän ihoa käristämään. Ekaa kertaa täällä tuli oltua oikein kunnon valtameriaalloissa. Ei sitä aiemmin osannut käsittää kuinka voimakkaita nuo virtaukset ja aallot oikein on. Joutuu siis koko ajan olemaan hereillä, ettei ajaudu liian kauas rannasta eikä liian syvälle.
Paluumatkalle pyörähdettiin parissa lookout-paikassa katselemassa maisemia.
Täällä jo sunnuntai-ilta pitkällä, joten nukkumaan joutaa, jotta jaksaa taas viikon painaa duunia. Pitää ens viikonlopuksi taas jotain reissua miettiä. Viikot menee siis edelleen tiivisti töiden parissa. Pari kuukautta todennäköisesti vielä teen duunia täällä, jonka jälkeen pidän lomaa täällä hiukan ja alan sitten valumaan takas Suomeen. Kelitkin ovat hiukan parantuneet viime aikoina. Ei enää välttämättä joka päivä sada. :)
Tänä viikonloppuna pyrittiin saamaan ittemme liikenteeseen ja aika hyvin onnistuttiinkin. Lauantai oli aikalailla palauttelua työviikosta, mutta illasta kuitenkin käytiin Mount Coot-ha:lla kattelemassa Brisbanea yövalaistuksessa.
Tänään sunnuntaina pompattiin aamulla aikaisin ylös ja lähdettiin ajamaan kohti Noosaa. Noosaan on noin parin tunnin ajomatka Brisbanesta. Siellä on kiva beach, jossa saimme sitten päivän kulumaan. Aurinkokin osan aikaa paistoi niin päästiin vähän ihoa käristämään. Ekaa kertaa täällä tuli oltua oikein kunnon valtameriaalloissa. Ei sitä aiemmin osannut käsittää kuinka voimakkaita nuo virtaukset ja aallot oikein on. Joutuu siis koko ajan olemaan hereillä, ettei ajaudu liian kauas rannasta eikä liian syvälle.
Paluumatkalle pyörähdettiin parissa lookout-paikassa katselemassa maisemia.
Täällä jo sunnuntai-ilta pitkällä, joten nukkumaan joutaa, jotta jaksaa taas viikon painaa duunia. Pitää ens viikonlopuksi taas jotain reissua miettiä. Viikot menee siis edelleen tiivisti töiden parissa. Pari kuukautta todennäköisesti vielä teen duunia täällä, jonka jälkeen pidän lomaa täällä hiukan ja alan sitten valumaan takas Suomeen. Kelitkin ovat hiukan parantuneet viime aikoina. Ei enää välttämättä joka päivä sada. :)
keskiviikko 27. helmikuuta 2013
Kuukausi täyteen
Tänään sitten paukahti laskurissa kuukausi täyteen Aussilassa.
Kliseisesti pakko todeta kuinka nopeeta aika onkaan mennyt. Tällä
hetkellä arki täyttyy aika hyvin töitä tehden. Iltaisin yleensä on niin
väsynyt, että ei liikaa jaksa keksiä tekemistä. Herään joka aamu
normaalisti kello 5:30 (Kummeli huom. en käytä koiria ulkona eikä
opetusministeri soita :D ) ja lähden eka bussilla ja sitten junalla
töihin. Töissä riittää tekemistä eikä kerkee liikaa kellon kulkua
seurailemaan.
Arjen vastapainoksi pyrkii sitten viikonlopuiksi keksiä jotain hauskaa tekemistä. Viime lauantaina kävimme Surfers Paradisessa. Keli oli kuin morsian, mutta kovasta merenkäynnistä johtuen kaikki beachit oli suljettu. Viime lauantaina tais olla +33 astetta lämmintä ja pelkkää aurinkoa. Pääsi siis vaihteeksi käristämään nahkaa. Muuten täällä on sadekausi meneillään ja aikalailla joka päivä sataa. :( Toivottavasti tää tästä vielä paranee. Toisaalta ei harmita olla niin paljon töissä, kun ulkonakaan ei olis mikään hyvä keli.
Tältä erää ei ole paljon enempää kerrottavaa. Arki on aika pitkälti rutinoitunut eikä tää yhteiskunta nyt niin paljon Suomesta eroa, joten suurin ero taitaa olla tää ilmasto ja vähän kansainvälisempi meininki.
Arjen vastapainoksi pyrkii sitten viikonlopuiksi keksiä jotain hauskaa tekemistä. Viime lauantaina kävimme Surfers Paradisessa. Keli oli kuin morsian, mutta kovasta merenkäynnistä johtuen kaikki beachit oli suljettu. Viime lauantaina tais olla +33 astetta lämmintä ja pelkkää aurinkoa. Pääsi siis vaihteeksi käristämään nahkaa. Muuten täällä on sadekausi meneillään ja aikalailla joka päivä sataa. :( Toivottavasti tää tästä vielä paranee. Toisaalta ei harmita olla niin paljon töissä, kun ulkonakaan ei olis mikään hyvä keli.
Tältä erää ei ole paljon enempää kerrottavaa. Arki on aika pitkälti rutinoitunut eikä tää yhteiskunta nyt niin paljon Suomesta eroa, joten suurin ero taitaa olla tää ilmasto ja vähän kansainvälisempi meininki.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




















































